onsdag 13. februar 2008

Det å lese...


For mange er lesing en spennende aktivitet, som gir deg mulighet til å dykke ned i historier og andre univers. Du blir dratt inn i en handling og vist gjennom en fortelling du sent vil glemme.
Dette er ikke tilfelle når det gjelder mitt forhold til lesing. Jeg hater nemlig å lese. Det er ikke mangelen på lysende farger og action, og det er heller ikke det at det er slitsomt å lese. Nei, det er rett og slett det at jeg har store problemer med å la meg rive med, og bli helt oppslukt i fortellingen. Jeg blir som oftest sittende å drøfte forskjellige aspekter ved boken. Jeg blir sittende å undre meg over hvordan jeg ville reagert i samme situasjon, hvor sannsynlig denne hendelsen var osv, og etter all denne undringen blir jeg lei og velger å legge fra meg boken.
Man kan kort fortalt si at jeg bruker grådig lang tid på bøkene mine, noe som gjør at jeg ofte gir opp. Nei da er jeg mer glad i filmer og tv-serier hvor du får servert hvordan personen reagerer og handler på et sølvfat.

1 kommentar:

LK sa...

Kanskje du ikke har funnet rett type bøker enda? Ikke gi opp, men prøv deg på noen av de som klassekameratene dine har anbefalt!